Välkommen till Löpgruppen

Ålder, födda: Blandat, men i huvudsak vuxna

Var: Rimnersvallen och Rimnershallen

Tränare: Ing-Marie Fredriksson, Patric Westdahl, Jan Andersson, Helena Nyqvist. Karin Bjurstam, Gerda Lindeblad, Alexander Rahm-Johansson, Mia Eriksson, Christel Allansson, Anna Berneland, Birgitta Andersson och Lotta Rahm

Länk till info om medlemskap och priser: Medlemsinfo

Info:

I våra löpgrupper springer alla möjliga löpare. Vi är nybörjare, erfarna löpare, löpare som varit skadade, löpare som sprungit marathon eller sprungit i sin ungdom men som sen lagt av och vill komma igång igen.

Tanken är att alla kan vara med utifrån sina förutsättningar, men man behöver gilla att löpträna i grupp. Vi har som ambition att möta alla löpare men löpglädje och löpgemenskap. Vi vill också, oavsett mål som du har, bidra till att du når dina mål och utvecklas som löpare.

Hos oss kan du träna oavsett om det handlar om att löpträna för att må bra, få ned blodtrycket, vill komma tillbaka efter en skada, träna kontinuerligt eller springa ett marathon. Kom och testa vår löpträning och prata gärna med våra löpledare om din träning och vad du vill uppnå.

För att träna med oss behöver du vara medlem dock inte lördagar, då kan du vara med oavsett. Lördagslöpningen är öppen för alla. Du är välkommen att träna en testvecka för att känna om vår löpträning är något för dig.

Vår löpträning startar v 37 och vi har träning måndag, onsdag, torsdag och lördag. Se mer under Information om löpning.

När betalning är gjord får DU som medlem;

· Medlemskap i IK Orient- Friidrottsklubben i Uddevalla

· Medlemskap i Löpgruppen

· Coaching i Ditt tränande, om målet är att hålla igång, motionera eller springa lopp. Då kan vi hjälpa dig.

· Tillgång till olika aktiviteter och evenemang

Anmälan till löpning med IK Orient

1500 kr för Löpning 1 – från grunden 1 – Onsdagar (13 tillfällen och du har tillgång till måndags och torsdagsträningen)

1500 kr Löpning 2 – fortsättning – Onsdagar (13 tillfällen och du har tillgång till måndags och torsdagsträningen)

1500 kr Löpning 3 – Terräng och löpstyrka – Måndagar och Torsdagar

1200 kr Promenad – Onsdagar

500 kr – 10 kort och då framförallt måndag och torsdag samt promenad på onsdagar. Kortet kan betalas med Swish och på plats. (Deltagande i Löpning 1 och 2 ingår ej)

(T-shirt ingår i Löpning 1, Löpning 2 och Löpning 3 när du anmäler dig)

Inbetalning sker till BG. 5841-4186 snarast efter anmälan.

Kom ihåg att ange namn på vem betalningen avser om annan än kontohavare.

Information om Löpningen

Måndagar 18.30-ca19.40 Ledare: Janne, Lotta, Birgitta

Här tränar vi upp viktiga muskler som används i löpningen. Vi är för det mesta utomhus och vi använder kroppen som belastning och vi lägger till gummiband ibland för extra belastning. Dessa går att låna av oss. Träningen passar de flesta och vi anpassar oss efter erfarenhet och träningsnivå.

Gruppen varierar ledare och vi är ofta flera ledare. Vi utgår ifrån Rimnershallen om inget annat sägs. Vi meddelar isåfall på vår Löpglädjesida på Facebook.

Ingen anmälan i förväg behövs till gruppen, det är bara att komma på träningen.

Löpning 1- från grunden 13 tillf.

Onsdagar 18.30-20.00 Ledare: Ing-Marie, Lotta, Birgitta/Huvudansvar och upplägg ansvarar Lotta för och sedan varierar vi ansvaret och har var tredje onsdag. Den här gruppen riktar sig till dig som vill komma igång och löpträna/har varit skadad och vill börja träna igen/sprungit förr och vill börja igen. Här får du det mesta som utvecklar din löpning. Vi börjar alltid med att sätta individuella mål för träningen som vi sedan följer upp på olika sätt under tid.

Innehåll i träningen varje gång: Uppvärmning med rörlighetsövningar Löpteknik/Löpkolning (övningar som förbättrar ditt löpsteg) Löpning, vi springer i olika grupper då vi har olika utgångslägen (de som vill kan utgå ifrån gå/jogga) Stretch. Fokus vid olika tillfällen: Intervaller, backe, fartlek, trappor, höftrörlighet, löpyoga, terräng Styrka, rörlighet, balans, koordination för löpare. Passet leds av ett team av löpledare och coaching ingår. Vi utgår ifrån Rimnershallen om inget annat sägs. Anmälan krävs och görs på IK Orients hemsida där du går in under Träningsgrupper/Löpträning och anmäler till gruppen. Deltagande i Löpning 1 ger tillträde även till träning måndag, torsdag.

Information om träningen ges på Löpglädjesidan på Facebook och i Messengergrupp som startas i och med att gruppen startar.

Löpning 2- fortsättning 13 tillf.

Onsdagar 18.30-20.00 Ledare: Helena, Patric, Mia

Den här gruppen riktar sig till dig som deltagit förut eller har sprungit förut. Du bör orka springa ca 4 km i ett sträck. Innehållet är som Löpning 1- från grunden men träningen är mer utmanande och övningarna tuffare än i Löpning 1.

Passet leds av ett team av löpledare och coaching ingår. Vi utgår ifrån Rimnershallen om inget annat sägs. Anmälan krävs och görs på IK Orients hemsida där du går in under Träningsgrupper/Löpträning och anmäler till gruppen. Deltagande i Löpning 2 ger tillträde även till träning måndag, torsdag.

Information om träningen ges på Löpglädjesidan på Facebook och i Messengergrupp som startas i och med att gruppen startar.

Om du råkat anmäla dig till fel grupp går det bra att byta.

Promenad Ledare: Christel

Onsdagar 18.30-19.30

Vill du ha sällskap på promenaden? Kom med i vår grupp och börja gå med oss. Tempot är skönt och konditionshöjande och vi lägger in både uppvärmning och stretch.

Ingen föranmälan till gruppen krävs.

Terräng/trail Ledare: Patric, Gerda, Helena

Torsdag 18.30-19.30

Här är passet för dig som älskar skogen och det mjuka underlaget under fötterna. Du tränar kondition, styrka, balans och koordination i det här passet. Träningen sker i härliga skogsmiljöer och på olika ställen under hösten. Alla är välkomna och det är bra om du tränat en del löpning innan.

Alla pass innehåller uppvärmning och stretch. Passet leds av ett team av löpledare och utgår ifrån olika ställen, var meddelas på vår Löpglädjesida på Facebook. Ingen anmälan i förväg krävs, det är bara att komma på träningen.

Distans

Lördag 10.00-ca 11.00/11.20

Lördagar kör vi olika grupper och olika distanser och det beror lite på hur många löpare som dyker upp men oftast kör vi enligt nedan:

Promenad, ca 50-60 min Ansvar: Karin

Distans 5 km Ansvar: Ing-Marie och Anna

5-6 km intervall Jogga/snabb gång Ansvar: Birgitta och Lotta, Chrille

7-8 km Terräng Ansvar: Patric, Gerda

10 km terräng Ansvar: Helena

12-14 km Ansvar: Janne

Flera ledare finns på plats och vi utgår ifrån olika ställen runt om i Uddevalla. Information kommer här på Facebook/ Löpglädje sidan.

Ingen anmälan krävs, bara att dyka upp med sambo, man, pappa, mamma, syster, bror och vänner. Träningen är gratis för alla.

Viktigt att du betalar din avgift innan du tränar med oss. Medtag ditt medlemskort på träningarna. Kom ihåg att du alltid har en provvecka också.

Nyheter

Vill du vara med?